Connect
To Top

NI CAPTIUS NI DESARMATS art, memòria i dolor versus política [o violència] en/des de [l’España del] segle XX

simeonsaiz
Noticias ONDA3/Redaccio.- L’exposició Ni captius ni desarmats. Art, memòria i dolor (versus política (o violència) en/des de (l’Espanya del) segle XX, planteja, mitjançant aquest títol llarg i sonor, amb recognoscible aire de pasquí, una trobada entre les col·leccions de l’Asociación de Coleccionistas Privados de Arte Contemporáneo, coneguda com a “9915” i la Col·lecció Martínez Guerricabeitia.

Sabedors dels continguts de la col·lecció que, pacientment, va reunir el matrimoni de Jesús Martínez Guerricabeitia i la seua esposa Carmen García Merchante, una col·lecció centrada en el que aleshores es deia art social, exposada fins a la darreria del mes d’agost a la Fundació Bancaixa, aquesta exposició planteja una certa evocació de l’esperit d’aquells, una mirada, ara des del nostre temps, sobre algunes obres, nacionals i internacionals, que reflexionen sobre la violència o el dolor contemporanis.

A la sala de la Universitat de València poden contemplar-se unes quaranta obres (pintures, escultures, fotografia i vídeo) i un important conjunt de fotografies que, procedents de les col·leccions adés citades, plantegen la vigència d’un art que podria haver continuat integrant-se en la Col·lecció Martínez Guerricabeitia. I alhora subratlla de quina manera el dolor, la reflexió entorn de la violència, l’atracció de l’horror continuen sent motors de l’art en el nostre temps. Quatre capítols presideixen l’exposició: “Silenci (i no) – anar i tornar”; “Històries”, “Etern retorn i ara” i “Capritx espanyol (fotografia)”.
Algunes de les obres ara exposades en Ni captius ni desarmats són hereves directes del collage i el fotomuntatge, que tan fèrtils han resultat per a l’art del nostre temps, i han aconseguit la trobada d’elements poètics dissemblants temptejant entre la foscor, sense esquivar el vertigen que deriva d’aquestes associacions entre la irrealitat del concret. Palpant abismes.

Leave a Reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

More in Arte

  • Joyas de la donación Óscar Alzaga

    El Museo del Prado expone por primera vez las seis pinturas que ingresaron en sus colecciones el pasado mes de marzo gracias a...

    Manuel J. Ibáñez Ferriol9 noviembre, 2017
  • TWO, nueva galería murciana

    El nuevo espacio será dirigido por Eva Hernández Calderón, licenciada en Historia del Arte por la Universidad de Murcia y con...

    Javier Furio27 octubre, 2017
  • Zuloaga en el París de la Belle Époque

    Ignacio Zuloaga (Éibar, Guipúzcoa, 1870 – Madrid, 1945) nace en el seno de una familia de profunda tradición artística. Su abuelo...

    Manuel J. Ibáñez Ferriol2 octubre, 2017
  • Breve historia del traje y la moda

    Cátedra publica una nueva edición, la decimotercera, de la ‘Breve historia del traje y la moda‘, el clásico ensayo de James...

    Redaccion30 septiembre, 2017
  • El Guggenheim une el arte contemporáneo con Marte

    Chasmata, un evento gratuito que cuenta con la colaboración de BBK y de la Agencia Espacial Europea, permitirá al público viajar al...

    Manuel J. Ibáñez Ferriol30 septiembre, 2017